Prima pagină > ma bag in seama > de maaareeee actualitate noua taxa de poluare pentru autovehicule (urmare) …sau ce inteleg eu din criza asta!

de maaareeee actualitate noua taxa de poluare pentru autovehicule (urmare) …sau ce inteleg eu din criza asta!

Sunt voci care acuza guvernul ca a impus aceasta lege pentru a-i obliga pe romani sa cumpere masina nationala. Altii mai malitiosi sustin ca tocmai prim-ministrul ar fi avut unele interese financiare, prin calitatea sa de actionar intr-o firma importatoare de Citroen.

Cred ca in situatia actuala, nimeni nu obliga pe nimeni sa aleaga ceva produs “la intern” in detrimentul a ceva produs “la extern”. Motivul principal este ca ar fi o obligare anticoncurentiala si pentru asta exista o institutie numita Consiliul Concurentei (cred) care poate declansa investigatii si aplica sanctiuni dureroase celor care ar indemna la asa ceva.
Apoi, avem calitatea de Stat Membru al Uniunii Europene, iar aceasta ar „urla ca din gura de sarpe” daca am cumpara doar dacii, asa, ca sa omoram VW-u’ ) .
Cred ca invitatia de a cumpara dacii e legata strict de situatia actuala de la fabrica din Mioveni. Deja au fost intrerupte sau neprelungite unele contracte de munca, a fost inchisa fabrica pe o anumita perioada, au fost trimisi oameni in concediu de odihna cu 85% din salariu, etc.
Mai departe de marca mult iubita/urata discutam de multe alte locuri de munca expuse acelorasi riscuri precum cele de la UAP. Avem multe fabrici (cu capital privat!!!) care furnizeaza piese si subansamble UAP. Din cate stiu eu se fac amortizoare la Sibiu (inclusiv pt Jaguar), se fac anvelope de marca la Bistrita, Timsoara si Slatina, se fac acumulatori auto la Bistrita, rulmenti, tabla, etc. etc.

Toate aceste fabrici sunt in situatia de a-si trimite proprii angajati in concediu sau somaj tehnic pentru ca nu mai au comenzile Daciei. Toate companiile de transport rutier ce sustin aprovizionarea fabricilor isi reduc activitatea. (alti oameni trimisi „in concediu”).

Si nu e vorba numai de averile facute de patronii acestor fabrici.
E vorba de oamenii care muncesc in aceste fabrici. In lipsa unui salariu mediu pe economie de 2500 de Euro, multi angajati atunci cand fabricii (lor) i(le)-a mers bine si au avut o mica crestere de salariu sau un bonus pe care se pot baza caci pentru munca cinstita si productiva vine cu regularitate, s-au aruncat de nevoie in bratele bancilor facand credite. Nu pot fi acuzati ca vor o viata mai buna si sunt dispusi la sacrificii (isi rup de la gura sa plateasca rata pentru un nenorocit de televizor) si nici ca nu au studii economice aprofundate care sa le dea clarviziunea necesara identificarii unei viitoare crize si solutiile supravietuirii acesteia. In aceasta situatie multi oameni trebuie sa ia o decizie: sa trimita copiii la scoala cu un sandwich in ghiozdan sau sa plateasca ratele?

Si daca nu platesc ratele vine banca! Si poate ca exista si ipoteci de executat. Oamenii ajung in strada iar banca se transforma in agentie imobiliara. Banca in lipsa banilor incasati drept rate ajunge in lipsa de lichiditati… si iata cum am ajuns de unde am plecat acum 4 – 5 luni! (in America 🙂 sic!).

Ramane si problema accizelor, taxelor, impozitelor TVA-ului neincasate, cu impact in buzunarele altor oameni. Si nu sunt toti functionarii nesimtiti, si nici toti profesorii incompetenti si nici toti doctorii spagari si as putea continua pana maine dimineata…

Si atunci, cred ca e normal sa incurajezi cumpararea unei masini noi de 7-9.000 Euro, intamplator Dacia, in detrimentul unei “rable” de 3.500 prin obligarea la plata unei taxe care sa-i ridice valoarea la nivelul unei masini noi.
Si spuneam ca nimeni nu obliga pe cineva sa cumpere Dacia. Sunt masini noi la aceeasi bani si aceeasi clasa (fabia, hyundai, etc.).

parerea mea !!

Anunțuri
Categorii:ma bag in seama Etichete:, , , ,
  1. 13/12/2008 la 18:21

    si mai e o problema aici: pai asta ma rog nu e discriminare? ca ce chestie ma obligi sa imi iau nu stiu ce masina vrei tu, stat? daca eu prefer sa merg cu una de 1200 de euro si sa o inmatriculez cu cateva sute de te f*** grija?
    nu ai decat, statule, gaseste alte parghii prin care sa sustii industria, si fa-ta sa imi convina sa iau masina romaneasca noua, nu mi-o baga pe gat.
    asa da nene lege si impusca-ma daca iau masina la mana a doua

  2. mtlk
    13/12/2008 la 19:54

    adevarul e undeva la mijloc. poate ca in marinimia sa, statul se gandeste ca riscurile la care te expui utilizand o masina veche sunt mai costisitoare si pentru tine si pentru el. Insemnand ca toate costurile cu indepartarea consecintelor poluarii, cu spitalizarea post accident, samd trebuie sa nu fie eliminate din judecarea consecintelor unei asemenea masuri.

  1. 12/12/2008 la 23:13

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: