Prima pagină > 1 > a trecut vacanta! dar cum a fost??? iata cum

a trecut vacanta! dar cum a fost??? iata cum

La sugestia lui steliadis am realizat, abia, ca nu am spus nimic despre cum a fost in vacanta.

Asa ca iata mai jos amanuntele!dscf0045

Ei bine, am cautat ceva, inainte de a merge in zona, in principal dorind sa scapam de nebunia de pe valea Prahovei. M-am orientat spre zona Harghitei, fiind cea mai accesibila pentru auto (in caz de inzapeziri, ca anul trecut, erau cele mai mari sanse sa ne putem intoarce acasa bine).

Noi am stat in Praid, la Casa Piratilor, o pensiune cu conditii mai spre cabana decat spre hotel, dar ok. (a adormit intr-o noapte fochistu’ si spre dimineata nu ne incapea plapuma, dar altfel bine).
Din Praid am mers in fiecare zi spre pasul Bucin, la schi (din centru Praidului pe indicator de Georghieni, cam 15 km) drumul bine dezapezit si cam in fiecare zi ne intalneam cu sararita.
In pasul Bucin sunt trei partii cam la 2 km distanta una de alta, toate pe partea dreapta a drumului, cum mergi spre Gheorghieni, semnalizate bine (n-ai cum sa le ratezi).
Prima pe care o intalnesti e partia Bogdan, langa Cabana Bogdan dar noi nu am vizitat-o pe motiv ca accesul e mai dificil, pe un drum forestier, fie pe jos 1/2 ora cu echipamentul in carca, fie cu ratracul, daca ai noroc. In plus masina o lasi cam pe marginea drumului si nu m-a incantat ideea.
dscf0055A doua este partia Havas Bucin (sau Bucsin pe limba localnicilor), poza postata e facuta acolo.
Accesul la partie e foarte bun pentru masina, cam 250 metri de drum forestier lin si larg, in trei zile nu am avut probleme cu locul de parcare. Partia are cam 1200 de metri lungime, 60 de metri latime medie sigrad de dificultate mediu spre usor. Ca dovada, dupa prima coborare pupaza mica arenuntat sa mai faca cristiane si a luat-o pe drept. De cazut a cazut cand i-am spus noi, ca vroiam sa mai exerseze ridicarea cu schiurile in picioare.
Partia e dotata cu un teleschi, cu pista foarte bine ingrijita, fara denivelari, fara ochiuri de iarba sau pietre si te duce relativ repede sus. (am cantat in medie cam de trei ori domn domn sa’naltam, de jos pana sus, la fiecare urcare 🙂 ).
La baza partiei e o cabanuta unde poti sta sa te incalzesti cu un ceai si o cafea. (nu stiu de vin fiert ca de fiecare data eram in post si rugaciune dupa seara precedenta). Skipass-ul e 40 RON/pers/Zi, dar poti sa iei si bilete 4RON/Urcare.

Am avut echipamentul propriu, asa ca nu ne-am interesat si nu stiu de centru de inchiriat. Amanunt cred ca poti gasi pe site-ul lor, http://www.bucsin.ro/index_ro.php

A treia partie este cea din zona „statiunii” Bucin, unde nu prea ne-a placut: Parcare mica si inghesuita, am lasat masina pe marginea drumului, si am mers, pe loc drept cam 300 metri pana la partie, cam greu cu claparii in picioare pe asfalt. Aici sunt 3 partii, una pentru snowmobile, una pentru sanii si a treia pentru schi. Asta era cam scurtuta cam 400 metri, destul de usurica, dar si aglomerata. E dotata cu un teleschi cam neingrijit, care a reusit sa ne rastoarne de doua ori la o singura urcare. Pretul era de 2,5 RON/urcare/persoana dar am avut surpriza sa aflam ca bilete nu mai erau si trebuia sa ne luam skipass. Asa ca nemultumiti de ce am gasit si disperati de istericalele pupezei mici am facut o singura coborare, am urcat jumatate cu teleschiul si jumatate cu schiurile in spate (adica cand calare cand pe jos 🙂 ) si ne-am lasat pagubasi.

De cazare ne-am mai uitat pe cazare-praid si am gasit si alte optiuni, ce ne-a placut din goana masinii erau Pensiunea Praid si Pensiunea Sebelin.
Altfel, animatie mare, muzica la maxim, multi turisti care stateau pe margine si se incalzeau la soare, cam neatenti unii cu ceilalti, multe sanii.
Asta a fost…

Later edit: Am postat si un filmulet pe „trilulilu”: http://www.trilulilu.ro/mutulik74/5325518cf4fb61

  1. 07/01/2009 la 11:42

    Chiar m-ai facut curios. Probabil o sa incerc si eu in viitor zona aia.

  2. mtlk
    07/01/2009 la 11:48

    Da, inafara ca e o zona frumoasa si neaglomerata se simte un pic de civilizatie. Sunt oameni, etnici maghiari care traind in comunitati inchise nu au putut invata romaneste. Cu toate acestea, din putinul cat stiu, tot sunt amabili si sa straduiesc sa te ajute!
    Iti doresc o vacanta placuta si te rog sa-mi spui parerea de dupa!

  3. ilici
    21/01/2009 la 19:37

    Sincer arata foarte bine ptr cineva cu copii ,o sa incerc si eu sper sa mai prind zapada

  4. mtlk
    21/01/2009 la 20:42

    da. e super!
    cred ca poti obtine informatii despre zapada de pe partie la: Contact: tel.0728 095824 ;e- mail : info@bucsin.ro, http://www.bucsin.ro
    Vacanta placuta!

  5. 25/01/2009 la 06:52

    In Romania sunt multe zone bune pentru SKI si multe partii, pacat ca nu sunt exploatate. Valea Prahoive a devenit un loc de fite, inghesuiala si s-au dus vremurile cand mergeai sa te relaxezi.

  6. mtlk
    25/01/2009 la 12:05

    sorin,
    de acord!
    daca vrei sa te enervezi mergi pe Valea Prahovei! Incepi sa te enervezi de la Campina, din trafic, continui sa te enervezi cautand un loc de parcare, te enervezi cand mergi intr-un restaurant si iti iau toti banii pe care ii ai si te enervezi pe partie cand trebuie sa te feresti de saniori si pungasi!
    Din pacate, pentru bucuresteni alternativele sunt mai dificile: Straja, Ranca, Paltinis, sau Harghita sunt locuri unde drumul in sine devine o aventura…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

