Prima pagină > 1 > si-a schimbat sigla, si-a venit criza!

si-a schimbat sigla, si-a venit criza!

Azi am fost la CEC!

Stiti… CEC Bank.

Anul trecut, o mare campanie de presa ne informa asupra faptului ca batrana doamna, Casa de Economii si Consemnatiuni, vrea sa se adapteze vremilor si sa se ridice la nivelul asteptarilor clientilor, tot mai exigenti si mai obisnuiti cu luxul, progresul si aplecarea catre ei, afisate de banci cu staif si aer occidental proaspat intrate pe piata romaneasca.

cec2Asadar, Casa de Economii si Consemnatiuni s-a transformat in CEC Bank. Pentru reamenajare si schimbarea imaginii (rebranding) banca a declarat ca urma sa investeasca circa 45 milioane lei in 600 de unitati. De asemenea CEC Bank urma sa aloce 5,56 milioane de euro pentru promovarea noii imagini si a unor produse noi.

Acum (ma rog, acum o luna si jumatate), aflam ca CEC Bank vrea sa devina banca agricultorilor, urmand sa beneficieze de o infuzie de capital din partea Guvernului Romaniei de aproximativ 900 de milioane de lei.

Iata insa simtamintele clientului Mutulik, adica ale mele, dupa aceasta vizita:

Asadar… am fost la Agentia Crangasi, din Bucuresti, Calea Crangasi, nr. 12, Sector 6. Ceea ce m-a socat prima oara, a fost faptul ca am trecut pe langa agentie si nici nu mi-a dat prin cap ca poate fi acolo. Dupa ce am trecut pe langa 3 agentii ale altor banci, strigator de luminoase, tipand dupa oamenii de pe trotuar: „Intrati, Intrati, numai la noi gasiti bani sa luati cu imprumut sau sa va dam ca dobanda la ce depuneti la noi!!”, agentia CEC sus-amintita parea, la propriu, o PUSCARIE! cec11Tipa din rarunchii zabrelelor de la geamuri: „Nu intrati! Nu intrati! Cine intra nu mai iese, cine iese iese mort!”.

Dar am intrat, ca n’aveam incotro! (RAAPPS-ul nu primeste banii „clientilor” decat depusi la CEC…). Un spatiu construit la parterul unui bloc din anii ’80, zugravit in alb-crem, inundat de teava sparta in apartamentul de deasupra, ale carui geamuri erau protejate cu gratii de fier. Podeaua, mozaicata de constructor potrivit proiectului de acum un sfert de secol, era crapata din loc in loc dupa cum s-a mai asezat constructia in anii de dupa darea in folosinta. Ghiseurile, betonate si mozaicate pana la jumatate, completate cu termopane in partea de sus…

La ghisee, doua doamne care in mod evident nu faceau fata lucrului alterat de stimuli externi. Vreo trei clienti le-au cerut informatii in timp ce doamnele erau atente la trebile dumnealor…, si atat! Raspunsurile le-au dat alti clienti de la coada sau nu le-au dat nimeni!

Noi, cei sase-sapte clienti, stateam cum ne-a cerut to’ar’su’ Ceausescu: „Linistiti, la locurli noastre”. In picioare asezati la coada in sir indian, in liniste cu teama sa nu fim dati afara inainte de a apuca sa dam banii…

Pe scurt (ca sa ma conformez propunerilor Adinei) o atmosfera pe care o uitasem si am regasit-o doar la IML acum ‘spe ani, cand imi faceam practica in facultate…

Si atunci…? Ce s-a schimbat? Pentru ce? Pentru cine? S-a schimbat?

Hm!

  1. lost mind
    12/03/2009 la 03:31

    pentru noi platitorii de rate….nimic..pentru ei totul si intotdeauna f.b

  2. 12/03/2009 la 17:26

    pai tu esti un fericit. eu am avut treaba la CEC-ul din piata victoriei. nu am apucat sa vad podeaua daca era crapata sau nu fiindca oamenii formau o coada in afara institutiei, asta in timp ce afara ploua… chestiune care m-a determinat sa renunt la idee

  3. 13/03/2009 la 02:56

    mtlk, exista solutii. Te duci la o banca de’asta nou intrata pe piata, fancy si imbietoare, faci cont, depui neshte bani, completezi formular de plati on-line, iei token de la ei, iei contul de la CEC in care trebe sa depui, te duci acasa si in loc sa’mi citesti mie aberatiile de pe blog intri si transferi banii in contul ala. Si asa iei piinea de la gura madamelor lenese de la ghiseu care se cred Afrodite iesite din spuma 3in1’ului facut de dimineata pe la 10 inainte de a se apuca de treaba cu o tigare inainte si o integrama dupa.

  4. 13/03/2009 la 02:57

    Eu de cind am descoperit magia platii on-line nu mai calc pe la nici un ghiseu. E drept, imi lipseste quality time’ul si kodak moment’ul socializarii cu babele din sectorul 2 dar cred ca pot supravietui.

  5. mtlk
    13/03/2009 la 08:10

    Singurul meu amendament la comentul tau este: Scrii cam rar pe blog:) !
    Da, plata on-line ar fi o solutie! Ce te faci insa cand contul RAAPPS-ului e secret de stat? Nu-l gasesti pe nicaieri! Nici la avizierul Pasapoartelor, nici pe site, nicaieri!

  6. 13/03/2009 la 10:44

    Darn! Cind am vazut cirnatul acronim (RAAPPS) n’am mai stat sa ma intreb ce inseamna. Aia da, e o problema. Dar de cite ori iti faci pasaportul. In plus, data viitoare iti sugerez sa dai un semn si sa vii la mine la filiala Lizeanu. Am deja un zimbet pus bine in inimile lu’ tantile de aici si se rezolva mai repede.

    Cit despre comment’ul tau… mea culpa. Vremuri nebune, timp putin si un oarecare sictir legat de blogging romanesc in ultima vreme. Da’ am deja in minte articolul de azi si sper sa revin curind si cu terminarea celui cu Darwin

  7. mtlk
    06/04/2009 la 10:21

    mesaj pe care l-am primit pe e-mail, de la o cititoare fidela si cam sfioasa:
    „Mi-a fost jena sa ma bag sa spun cat am patimit cand am platit taxa de pasaport; stateam intr-o coada oribila, se bagase un bosorog in spatele meu si ma tot inghesuia si cand am protestat a zis ca fac parte din MISA! Scarba naibii!
    Individu’ mi-a zis si ca sigur taica-meu a fost comunist, la care i-am raspuns ca daca se mai leaga de un mort amarat, care numai comunist n-a fost, ouale lui sfrijite au sa aiba de suferit! O femeie s-a simtit indreptatita sa-mi ia apararea, zicand ca la o coada de-asta comprimata, la Administratia Financiara, i-au disparut banii din portofel, adica propunerea mea de coada rarefiata si occidentala era oarecum legitima”.
    Mda, fara comentarii la comentariu!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

