autodenunt

Subsemnatul Mutulik, tanar posesor de blog, nascut la 01.12.2008, adica blogul nu eu, si proaspat posesor de netbook Toshiba N205, 1GbDRAM, 160 Gb memorie interna, si alte chestii care mie nu-mi spun nimic dar care pe un IT guik l-ar duce pe culmi inalte de fericire,

Fac urmatorul autodenunt:

Ïn ziua de 22.08.2009 m-am intors fericit din concediu, din Lumea Noua, prin principala poarta de intrare in Romanica, Aeroportul Otopeni. Am adus cu mine si am introdus in mod imoral (ilegal nu pot sa spun, ca nu l-am inghitit ca sa-l ascund) sus-numitul netbook si un hard disk extern de 500Gb, bunuri pentru care nu am platit taxe vamale si accize.

Precizez ca la iesirea din aeroport am fost interceptat de un vajnic vamas care, vazand muntii de valize corespunzatoare intregului familion, adica 2 bagaje de cala + 1 bagaj de mana cat de mare posibil x cap de membru de familie revenit din vacanta = 12 bucati mari si mici cocotate pe doua carucioare, si-a definitivat analiza de risc cu rezultatul: „so pa iei!” si ne-a interpelat:

„Stati pe loc! Pasapoartele va rog frumos! Cate persoane sunteti? De unde veniti, din America, Canada? Electronice ati adus? Leptopuri? Ati cumparat leptopuri?” Toate aceste intrebari au fost puse asa de repede, si intr-o ordine care nu facea altceva decat sa dea raspunsul la intrebarea anterioara, incat n-am apucat sa baigui nimic. Pana sa zic eu ceva, Pupaza mica ii vazuse prin usile ce se deschideau automat pe bunicii care o asteptau la bara si o zbughise din mana mea, aproape printre picioarele vajnicului aparator al fruntaliilor accizabile ale tarii, ducand in carca kilogramul de netbook si suta de grame de giga memorabili.

 

Ramas astfel singur cu una bucata doamna si una bunica in fata fiorosului, si nefiind in posesia vreunui bun dintre cele enumerate de vajnic, am baiguit „nimic de declarat” si am trecut spasit in tara statului milog.

Cateva remarci, legate de aceasta situatie:

unu. Jenibila postura Vajnicului! Sa stai ca boul, pe sapte – opt sute de lei pe luna si sa atarni la ce ti-o da unul sau altul, mai bine nu mai stai si te duci sa muncesti undeva la un particular, sa cari o roaba, sa tai lemne, sa faci dracu’ ceva!

doi. Sa stai ca boul, pe sapte sute de lei pe luna si sa nu faci nimic, sa treaca oricine ce vrea pe sub nasul tau, daca as fi seful tau te-as da afara!

trei. Jenibila postura Autoritatii! Sa trebuiasca sa aduni bani la buget, adica sa incasezi accize si taxe vamale, si sa nu vezi containerele ce trec prin portul Constanta marfuri de sute de mii de euroi subevaluate la cateva mii, dar sa ceri controale drastice la persoane care se introc din concediu si sa le accizezi chilotii, fie ei si Calvin Klein, e dincolo de puterea mea de intelegere. Ma intreb (si am sa aflu) cati bani se aloca din Bugetul de Stat Autoritatii Nationale a Vamilor si care este rezultatul acestei alocari, care imi face mie contribuabilului viata mai buna?

patru. Analiza de risc pe care si-a facut-o vajnicul a avut premize gresite, s-a materializat intr-o operatiune condusa fara tact si profesionalism, si a avut rezultat zero. Daca toti angajatii Autoritatii si daca toti angajatii institutiilor statului isi desfasoara activitatea in aceeasi maniera, cu acelasi interes pentru rezultatul muncii si cu aceleasi rezultate,… domnul ministru Pogea poate sa majoreze taxele si impozitele si cuantumul amenzilor cu o mie la suta, ca rezultatul va fi acelasi: mai putini, mult mai putini bani colectati la buget.

Bine am revenit!

  1. 14/09/2009 la 10:19

    foarte tare domnule. la ce preturi mai sunt „laptokurile” astea in state?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

