Prima pagină > am trecut prin... > de ce nu este predealul un kitzbuhel? de ce nu e nici macar un borovets?

de ce nu este predealul un kitzbuhel? de ce nu e nici macar un borovets?

Dragilor si dragelor, (desi apelativul dragelor nu e tocmai corect gramatical…, da-mi place cum suna)

Asadar, Dragilor si dragelor,

am fost week-end-ul trecut la ski, in Predeal. Am plecat din Bucuresti vineri seara, dupa ora 8 si am circulat super civilizat. La 10 faceam ceck-in-ul la Casa Frent, la baza partiei. Mie greu sa scriu acest post, sine ura et studio, asa ca am sa povestesc cum a fost si am sa descriu ceea ce mi-a retinut atentia, lasandu-va pe voi sa trageti concluziile.

Buna-oara am ajuns vineri seara cand nu prea mai era nimic de facut, si ne-am bagat la dus si pijamale. Dimineata, ne-am trezit pentru micul dejun si la 10 eram gata echipati, pentru partie. Pe langa noi curgea deja coloana fara de sfarsit a autoturismelor cu schiuri pe capota si schiori inauntru, astfel ca ne-am bucurat nespos cand am prins telescaunul de 5 minute (asteptare la coada) si in alte cinci eram sus. In alte zece eram iar jos la coada telescaunului, de data aceasta a celuia de 20 de minute. Dupa ora 12, coada era de 30-45 de minute asa ca am obosit de atata asteptare si dupa inca doua coborari am plecat la Restaurantul Dragului, la o ciorbita. La patru jumate stateam in pat ca greierii cu burta’n sus,  gata pentru somnul de frumusete. Dupa 6 seara ne-am intors pe partie, in zona cu noctura, fireste si am mai tras cateva coborari de refacere. A doua zi, repetir: mic dejun cozi, partieeee, pana la ora doua cand ne-am suit in masina si am plecat spre casa.

concluzii si raspunsul meu la intrebarea din titlu:

Cazarea la Casa Frent: conditii *** – construita recent, ingrijit, de bun gust, camere spatioase, frigider in camera.

Pret **** – 230 RON/camera/noapte, cu mic dejun inclus pentru trei persoane, mancare normala nimic exagerat in plus sau in minus, loc de parcare gratuit in parcarea pensiunii !!!, gazduirea peste noapte a echipamentului in camera speciala, incalzita.

Schiat ** – separat de cozile enervante de la telescaun, teleschi si bebeschi, starea partiilor era dezamagitoare! In partea superioara, pe toate cele trei partii – Clabucet, Cocosul si Sub Telescaun, unde nu ajung prea usor tunurile de zapada, stratul de zapada era suuubtiiireeeeeee, abia acoperea pietrele si iarba. Putei cobora fara ati rupe schiurile doar pe margine, aproape pe sub padure. Pacat. Apoi deservirea a trei partii de catre o singura instalatie de transport pe cablu, cand oriunde afara exista minim una/partie si mult mai multe partii/statiune, e total insuficienta si necompetitiva.

Pranz la Restaurant Dragului ****- mancare buna, portii mari ( trei persoane ne-am saturat cu doua ciorbe, doua felul doi si o portie de papanasi dar cu siguranta ne-am fi saturat doar cu cate o portie), pret rezobnabil – 75 RON. Cam mare aglomeratia insa, fapt ce a dat peste cap respectarea zonelor fumatori-nefumatori.

Accesul la statiune * – drumul prost, rupt din cauza de prea multa sare utilizata pentru dezapezire, si aglomerat. La intoarcere, desi am plecat printre primii din Predeal la ora 14, ne-am intepenit repede in coada de pe „deneu” imediat dupa podul de la iesirea spre Rasnov/Azuga. Am parcurs drumul pana la Sinaia in fix o ora, dupa care tot in coloana compacta am mai facut o ora si jumatate pana la intrarea in Bucuresti.

Concluzii la concluzii:

Se poate „da o fuga” la Predeal, in week-end, cu conditia sa incepi week-endul mai devreme si sa-l sfarsesti la fel. Si vorba „biletelului roz”, Daca ati putea sa schiati cu echipamentul altcuiva?!…

  1. catalin
    04/02/2010 la 01:42

    asteptam si cateva comentarii/comparatii despre/cu borovatz si kitzbuhel.
    oricum pentru skiatul de weekend bulgaria sau austria sunt cam departe. poate ar trebui incercate si alte locatii din tara. intamplator am gasit pe un forum o locatie noua ce pare interesanta: madaras harghita.
    toate cele bune !

  2. 04/02/2010 la 10:29

    e adevarat, BHargita are potential. Am scris despre Havas Bucsin, anul trecut.
    Poti citi aici: https://mtlk.wordpress.com/2009/01/04/a-trecut-vacanta-dar-cum-a-fost-iata-cum/

  3. 05/02/2010 la 08:31

    sambata de sus… cazare la jumatate 140 pe noapte, cu parcare asigurata, piscina, mese de pinpong (asta deja stiai)
    coada la partie cand depasea 5 minute ma stresa… e drept partia este una albastra pentru incepatori… dar macar nu-ti faci nervi.
    noi am fost in Austria acum 2 ani… nu are rost sa facem o comparatie… as vedea o scena de genul asa comparand un maybach cu un tata nano (fara nicio exagerare)
    in rest ca si sugestie am inteles ca la straja se schiaza f bine si nici nu este f aglomerat unde mai pui ca ocolesti si „deneul”

  4. 05/02/2010 la 17:57

    Stelian,
    Am incercat Straja, in 2004 cand nu se facuse drumul din Lupeni spre telescaun. AM facut doua pene, si dupa ce am pus roata de rezerva pe o ploaie torentiala, la cea de-a doua pana am mers pe janta pana am omorat cauciucul de tot. Ma rog acum am inteles ca s-a asfaltat ulita aia, dar si asa inseamna ca faci minim 4 ore jumate – 5, pana acolo ceea ce limiteaza oarecum accesul.
    Legat de partie usurica, am avut o surpriza placuta, despre care am scris, pe partia Havas Bucin din Harghita. Dar si pana acolo faci cam 5-6 ore cu masina.
    Sambata suna bine…
    Multumim de info.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

